HASAN KALYONCU
ÜNİVERSİTESİ

Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümü

OYUNLAR ÇOCUK SEÇMEZ

OYUNLAR ÇOCUK SEÇMEZ


Yayın Tarihi: 04.04.2016


Paylaş

LinkedIn'de Paylaş
LinkedIn'de Paylaş

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Üyeleri Yrd. Doç. Dr. Latife Özaydın, Yrd. Doç. Dr. Nilay Kayhan ve Arş. Gör. Merih Toker öncülüğünde Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü 2. sınıf öğrencileri, ''Oyunlar Çocuk Seçmez'' sloganı ile toplumsal duyarlılık projesi kapsamında bir dizi etkinlik gerçekleştirdiler.

 

Öğrenciler örnek bir davranış sergileyerek öncelikle özel gereksinimleri olan bireylerin devam ettiği okullarda gözlem ve inceleme yaparak, oyun sınıfı ve oyuncak bakımından yetersiz fiziki koşullara sahip bir okul belirledi. Gaziantep Şahinbey, Şehit Şahinbey Özel Eğitim İş Uygulama Merkezinde oyun sınıfı oluşturulması amacıyla, fedakarca çalışan öğrenciler kendi imkanları doğrultusunda kısa sürede oyun sınıfını fiziksel alan açısından yeterli hale getirerek,  aldıkları öğretim materyali ve serbest zaman etkinliklerinde kullanılmaya uygun oyuncaklarla donattılar. Oyun sınıfının açılışı, HKÜ Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri ve öğrencilerin katılımıyla yapıldı. Gün boyu yapılan oyun temalı etkinliklerde, öğretim üyeleri oyunların çocukların yaşantısındaki önemini ve özel gereksinimli bireyler için bir öğretim aracı olarak kullanılmasına yönelik bilgi ve deneyimlerini paylaştılar.

 

Oyunda, her çocuk için bir kahraman rolü vardır düşüncesiyle projeye destek veren HKÜ Özel Eğitim Bölümü hocaları, bu anlamda kişiliğin temelinin atıldığı yıllar olarak kabul gören eğitim döneminde çocuklara, bireysel ve grup eğitimine dayalı etkinlikler aracılığıyla, toplumun kültürel özelliklerine uygun davranış alışkanlıklarını kazandırılması gerektiğini belirttiler. Yrd. Doç. Dr. Latife Özaydın, oyun alanlarının oluşturulmasının önemine de değinerek; “Oyun, sadece bir eğlence aracı değil, aynı zamanda oynayanın duygularının, istek ve çevre etkilerinin içine alındığı bir yaşantıdır. Oyun oynarken çocuklar, amaçlarını, problemini, sevincini, öfkesini, sevgisini, nefretini çözmekte ve ifade etmektedir. Oyunlar, bir anlamda çocuk için çevresi ile uyum oluşturabileceği bir ifade aracıdır. Gelişimsel özellikleri nedeniyle farklı destek türlerine ihtiyaç duyan çocuklar için deneyimlerin önemli olduğunu oyunların bu anlamda kaynaştırma ortamlarında önemli bir öğretim aracı olarak kullanılması gerekir. Çünkü oyunda kalıcı yaşantılar ve deneyimler vardır. Bu nedenle özel gereksinimleri olan bireylerin eğitimlerinde de oyunun önemi ve yeri büyüktür” dedi.

Projenin mimarı öğrenciler ise: “Gaziantep’in eğitim alanındaki eksikliklere bir nebze bile olsa destek olmak istedik. Bizim bu konuda  Gaziantep halkından tek isteğimiz, özel eğitime ihtiyacı olan bireylere karşı daha duyarlı olunmasıdır. Süreç ne kadar zor olsa da çalışmalarımız bir o kadar eğitici ve heyecan verici  olmuştur” diyerek belirtiler.

HKÜ Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü, okul yönetimi ve öğretmenlerin gereksinimlerini belirleyerek proje kapsamında işbirliği kurulmasına yönelik görüşmeler gerçekleştirdi. HKÜ öğretmen adayı öğrenciler, okulda görev yapan öğretmenlerin derslerinde uygulama örneklerini inceleme fırsatı buldu. Farklı engel türü ve derecesinde öğrenime devam eden özel gereksinimli öğrenciler ile bir arada bulunarak, eğlenceli ve verimli zaman geçirdiler. Güne dair yapılan etkinlik anları, fotoğraf kareleri ile ölümsüzleştirildi.